March 09, 2013

2 in 1 punya cerita. :)

SEMANGAT datang dan berlalu PERGI..


ayoh cerita pasal manusia

aku bukan bijak pndai
atau banyak ilmu di dada
aku juga manusia biasa
khilaf, alpa dengan dunia yang nyata
buat silap tidak terkira
jatuh aku bangun semula
aku juga ingin berubah
siapalah yang suka salah
cuma aku xla bole jd sePERFECT seperti yg diminta
mengapa perlu tahu benda lama
yang kau sdh tau pasti ada yang terluka
biarlah masa yang menentukan
biarlah masa yang memadamkan
cubalah terima seadanya
benda bole berubah kepada lebih baik  juga
siapalah kita untuk menghukum manusia di luar sana
nasihat dan doa senjata utama
janganlah mudah putus asa
benda kurang elok yang sedia da
janganlah kau buang begitu saja
pasti ada cara utk mebaikinya
untung nasib kalo jupa yg lebih elok
kalo tidak, bdan juga yang binasa
apa masalah pasti ada penyelesaiannya
dengan cara baik, adalah yang termulia
jangan suka menuding jari saja
ingat balik apa salah kita
banyak benda Tuhan bayar CASH saja
semoga aku, kau dan suma di luar sana
diberi hidayah
agar dpt menyuluh jalan yg benar


aku juga macam kuman kerna kecil di sisiNya.. aku mohon agar aku juga diberi hidayah.. diberi peluang untuk berubah.. kalau ada yang rasa aku masih durjana, maaf aku pinta.. biarlah aku buruk di mata meraka.. jahat kerna menyakiti cuma... tiada alasanku yang bisa diterima.. cuma Allah yang tahu perkara sebenarnya..

















0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.