December 11, 2010

terima kasih atas segalanya...

selepas beberapa hari, kini baru aku punya kekuatan untuk share kat cne... :) aku rindu blog, kesihatanku tidak membenarkan ku tuk berbuat demikian.. pnat, bosan, sakit n suma perasaan pon ada.. aku berdoa agar aku dpt lalui suma ini dengan tabah dan redha...

aku pernah dgr, orang bunuh diri sbb putus cinta.. Ya Allah, Kau kuatkanlah imanku, jgn la smpi aku melakukan segala perkara terkutuk itu Ya Allah.. Sesungguhnya aku hambaMu yang begitu lemah..


sebelum ini semuanya begitu indah.. gelak ketawa bersama, ada saja cahaya kegembiraan terpancar di wajah.. ke sana ke mari bersama.. pokok pangkal, sumanya lah indah.. ada saja pujian yang keluar dari mulutnya.. pujian yang kadang2 buat aku terleka bahawa segala kecantikan ini hanya sementara.. kadang2 aku terlupa yang suma ni hanya pinjaman semata2..


aku tau aku tidaklah secantik dia yang begitu indah di matanya.. namun aku juga punya rupa.. mungkin suma itu hanya pakej semata2. suma itu membuat kan aku teringat and suka gila dengan lagu "cinta dalam hati" yang mana ada bait liriknya menyatakan:

mungkin ini memang jalan takdirku..
mengagumi tanpa dicintai..
tak mengapa bagiku..
mencintaimu pon adalah bahagia untukku...

Adalah beberapa hamba yang bertanya kepadaku, "betul kah single?" hahahaha what should I answer?? dalam FACEBOOK mmg la status aku single, tapi mustahil lah ba kan?? of course aku ada BF!! ahahahha then bila aku jawab "aku single la!! sape la nak kat aku ni.. sob3" orang akan balas balik, "pompuan mcm ko ni, mustahil xda BF " WTF!! damn u man!!


dulu aku hanya mampu tergelak bila aku dgr org ckp mcm tu.. tapi sekarang, suma da jadi kenyataan dowh!! aku dikecewakan sekali lagi.. tp bak dalam lirik lagu AWIE, "tapi kali ini lebih dalam dan pedih"


ya aku nangis... nangis gila.. wakakkaka(malu plak wat confession terbuka macam ni).. tapi aku kenalah kuat!! at least bila aku da nangis, kurang la sikit sakit yang kurasa.. tapi siyes, aku KECEWA yang teramat sangat.. sbb aku da janji, kalo bole dia laki terakhir dalam hidupku.. tapi sapa aku tuk melawan ketentuan Illahi?? Ya Allah sekali lagi hambaMu ini menjadi sangat lemah.. Lemahnya aku kerana cinta yang fana...

dulu, janji bagai nak rak.. cuba mau pthankan hubungan ni.. last2, dia yang give up.. :P



tapi aku yakin, suma ni pasti ada hikmahnya.. mungkin juga aku belum ckup baik tuk dia.. yang pasti dia tidak ckup sabar untuk melihat perubahanku, yang mana dia rasa dia sdh ckup banyak berubah untuk aku.. aku gembira dengan perubahannya itu, sekurang2nya aku tau ada jugak usahanya untuk menunjukkan rasa cintanya padaku.. :P terima kasih cinta..

terlalu banyak sebab yang diberikan kenapa dia ingin melepaskanku pergi.. inginku kongsi tapi biarlah, mungkin itu terlalu peribadi tuk aku dan dia.. dulu aku pnah ckap, i have no reasons to love you sayang.. tp kan dia penah bagi aku sbb knapa dia sayang aku.. ada la dalam 4 sebab yg ku igt.. dats y bila dia tinggalkan aku pon, dia bersebab.. :( aku pon bingung part ni... wakakkakaka


tapi kalo pon aku dipaksa tuk create reasons why I love u, it will end up this way..


now then you know kan how much I love u kn?? but its too late od.. nasi da jadi bubur.. hubungan kita pon hanya tinggal kenangan.. aku bersyukur atas apa yang telah kulalui.. walaupon mungkin ada sedikit kekesalan di hati, namun aku harus hadapinya dengan fikiran yg terbuka.. life must go on.. hidup xselalunya indah..

If you love somebody, let them go.

If they return, they were always yours.

If they don't, they never were.


bila kita cinta, xsemestinya kita harus memiliki.. so mungkin dengan cara melepaskan dia pergi, dia akan lebih bahagia tanpa kita.. bukankah melihat kebahgiaan org yang kita sayang juga merupakan kebahagiaan untuk kita?? biarkanlah dia pergi.. kalo ada jodoh, xkan ke mana.. kalo xda jodoh, doakan lah kebahagiaannya.. InsyaAllah..


oleh itu, demi melihatnya bahagia, aku setuju dengan keputusannya untuk melepaskan ku pergi.. dengan harapan dia akan bahagia kerana bagiku, tiada lagi cinta untukku selepas ini seperti yang pernah kuterangkan padanya dulu.. biarlah aku aku bina kerjayaku dulu.. jika ada yang menyayangiku, biarlah dengan ikhlas dan sejujur hatinya.. aku takut untuk disakiti lagi.. moga dengan adanya kasih sayang keluargaku, cukuplah kujadikan bekalan peneman hari2 ku....

insyaAllah, satu hari nant aku juga akan berubah menjadi insan yang lebih berguna... semoga kau pon begitu juga hendaknya.. Amin


kau yang kusayang..

biarlah suma orang tahu apa yang tejadi.. suma ini bukan kehendak kita, namun mungkin ini yang terbaik buat masa ini.. :) terima kasih atas segalanya.. terlalu banyak yang telah kau berikan.. aku bersyukur, atas apa yang terjadi.. semoga ada hikmah di sebalik semua ini!


0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.