January 18, 2011

di situ la matinya

Janganlah kita bersedih jika Allah mengambil bulan/matahari
kerana Allah mahu memberikan pelangi kepada kita

dulu hidupku gelap gulita
kau datang menjadi lilin
menerangi malamku dgn cahayamu
bila siang mnjelma kau hilang semula

aku suka dengan pantai
bunyi ombak itu mampu membuaiku
aku umpama pasir yg skali skala kau basahi
kemudian bila surut, aku kering d panah mentari

kau datang & pergi aku xtau ikut suka sapa
anginmu itu entah dari mana, barat daya ka?
siapa yang tahu?? mgkin juga bkn dirimu
tp perlu kah aku mau amik kesah?

dlu hati ini pernah kau lukai
bukan niat untuk ku ungkit lagi
namun luka ini masih pedih
kerna mgkin blum cukup di ubati

hari berganti hari
umurku akan bertambah lagi
bukan jodoh yg kucari-cari
tapi hati yg benar2 memahami

sawit d kebun pon prlukan baja
kalo d biar pandai kurang buahnya
inikan pula hubungan yg baru bermula
kalo xd baja pndai layu daun sblum berbunga

jarak memisahkan kita
tapi itu bukan penghalangnya
teknologi canggih kan ada
tp napa masi mau ikut atimu saja

bujang tiada ba ertinya
mungkin blom kawin saja
tp sampai bila mau sendiri kita
umur ni pon pandai tua jugak ba.. :)

bgini lah aku xbole berubah
nahh!! di situ lah matinya
sdgkan berlian boleh berubah bntuknya
kau manusia saja ba apa jugak masalah


...... petang yg sedap tidur.. otakku mcm xmau bekerja.. mau tdur kalik.. merapu ja pandai.. tapi mcm xsampai jugak mksudnya.. jadi sama sapa la mau d cerita palek nya?? ahhahaha adios!!!


0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.