January 10, 2011

puisi CINTA untuk kekasihku

tolong ingatkan aku tentang kita
kerna aku seperti sdh lupa
yg aku tau sakitnya saja
lebih memberi kesan drp rasa bahagianya

ya.. aku ni manusia biasa
juga kau sama saja
tp kenapa kau lbih cpat terasa
sdgkan aku yg sepatutnya

bila jauh ada saja xkena
bila dekat, diam seribu bahasa
sumanya mcm 'kupendam sebuah duka'
padahal kau mampu buat aku gmbira

aku wanita biasa mahu d belai manja
apa kau x bisa atau yg tinggi hnya egomu saja
aku peduli apa tu suma
kerna kau sudah janji ingin bersama

tp mana mungkin itu suma
kerna sdh dpt kurasa
cintamu tidak lagi sama
suma itu hanya kenangan lama

kini aku hanya menanti
jawapan darimu yg pasti
agar semua bkn kerna simpati
tapi jauh dr lubuk hati

aku hanya mau kau mengerti
bila cinta, bersatu tidaklah mesti
tapi aku xmau kau gigit jari
kerna hatimu belum kau pasti

lelaki oh lelaki
kau igt kau raja di muka bumi
tp yg pasti aku adalah permaisuri
kerna aku ikhlas di hati

biar aku rebah di pangkuan bumi
aku masih mampu lagi berdiri
semua demi masa depan yang pasti
wlu mgkin tanpa kau ada di sisi

untukku belum cukup cintamu
kerna curigamu masih di situ
atau mungkin kau tidak begitu kasih padaku
hanya kerna kesilapan kecilku

kini aku cuba untuk mengerti
aku selami jauh di dasar hati
namun tiada kau punya hati
mungkin kerna kau sdh ambil kembali

ya aku sedih, itu sudah pasti
kerna kau tiada lagi di sisi
hanya kerna tidak mahu memenuhi
segala permintaan sang permaisuri

kau tidak mampu mndapatkan cintaku
bukan kerana kau gagal atau xmahu
tp cinta itu sdh mati sejak dahulu
tapi aku sgaja xmau tahu

aku cuba untuk mencintai
aku juga sdh pernah merasai
tapi suma itu xckup lagi
untuk meyakinkan aku tentang cinta mati

apa kau mau peduli
kerna hatiku selalu kau sakiti
wlupun tanpa kau sedari
kerana kau pencuri hati

cukup sudah kau menghukumku
salahku tetap salahku
kumohom maaf darimu
sekiranya masih ada sdikit cinta untukku

aku akan pergi jauh dari sini
supaya aku bisa berdiri lebih tinggi
agar kita takkan bsatu kembali
demi masa depanku yang pasti

to be continued....








0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.